Dersin Adı | Pastacılık - 2 |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 322 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere malzeme seçimi, doğru karıştırma ve hamur işleri teknikleri, ileri dekor ve montaj yöntemleri, özenli ve yaratıcı dekorasyon ve sunum dahil olmak üzere, fırınlama uygulamalarında sağlam bir teorik ve pratik temel sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, malzemelerin seçimi, doğru karıştırma ve hamur işleri teknikleri, ileri dekor ve montaj yöntemleri, özenli ve yaratıcı dekorasyon ve sunum dahil olmak üzere fırınlama uygulamalarında sağlam bir teorik ve pratik temel eğitim verilmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Pastacılık 1 Özet | |
2 | Milföy Hamurları | Deschamps B, Deschaintre J. Le Livre du Patissier Cp 17 Pg 216 |
3 | “Pastillage” Pasta Dekoru Yapımı | Deschamps B, Deschaintre J. Le Livre du Patissier Cp 22 Pg 296 |
4 | İzomalt Şeker ile Dekor Yapımı | Deschamps B, Deschaintre J. Le Livre du Patissier Cp 22 Pg 291 |
5 | Temel Çikolata | Friberg Bo “The Professional Pastry Chef”, 4th edition, Chapter 10 |
6 | “Les petits Fours” Çeşitleri | Wakerhauser Cherly “Modern French Pastry” Pg 163-189 |
7 | Ara Sınav | |
8 | "Entremet” Yapımı ve Çeşitleri | Wakerhauser Cherly “Modern French Pastry” Pg 101-157 |
9 | Entremet” Yapımı ve Çeşitleri | Wakerhauser Cherly “Modern French Pastry” Pg 101-157 |
10 | Entremet” Yapımı ve Çeşitleri | Wakerhauser Cherly “Modern French Pastry” Pg 101-157 |
11 | Ekmek Yapımı | Friberg Bo “The Professional Pastry Chef”, 4th edition, Chapter 3-4 |
12 | Alacarte Tatlılar | Campbell James “Japanese Patisserie” Pg 28-55 |
13 | Alacarte Tatlılar | Campbell James “Japanese Patisserie” Pg 28-55 |
14 | Alacarte Tatlılar | Campbell James “Japanese Patisserie” Pg 28-55 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Friberg Bo “The Professional Pastry Chef”, 4th edition, |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Wakerhauser Cherly “Modern French Pastry” Pg 101-157, Deschamps B, Deschaintre J. Le Livre du Patissier Cp 17 Pg 216 , Campbell James “Japanese Patisserie” Pg 28-55 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 4 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 16 |
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 10 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 15 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 18 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | X | ||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır
| X | ||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | X | ||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | X | ||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest